- Hvad vil du gerne signalere med din hjemmeside og hvad har du at fortælle?
- Overvej hvem der er modtagergruppen af din webside.
- Skal der være nogle bestemte funktioner på siden? (Shop, downloads, streaming, galleri ect.)
- Udkast til billeder og tekst. Uden indhold, ingen side!
- Find et enkelt domænenavn eller et der er nemt at huske.
- Hvis du har æ, ø, å i dit domænenavn, så skriv det med ae, oe eller aa, ellers vil blandt andet din mailadresse komme til at se meget kryptisk ud. En mailadresse fra eget domæne signalerer seriøsitet og professionalisme.
- Hvor meget plads skal du bruge til din side og hvor hurtigt skal det gå? f.eks. sætter streaming af musik højere krav end en enkel side med lidt tekst og billeder.
- Hvem skal have administrative rettigheder til siden og skal adgangen deles op?
Udbydere/webhosts
Der er rigtigt mange udbydere af webhoteller og det kan være svært at sætte sig ind i hvad man egentlig har brug for. Prøv at google “webhotel priser”, der er sammenligningssider der kan give en ide om ca. pris.
Alle aktive danske sider skal registreres hos www.dk-hostmaster.dk, det sørger udbyderen af webhotellet som regel for. Der er en masse god information her.